CONSTANTÍ SERRALLONGA, director general de Fira de Barcelona "Més enllà dels números, el que estem fent és impactar de forma positiva a la nostra economia. Ajuntem en una sola setmana un conjunt de salons que tots ells tenen com a objectiu la transformació de l'indústria en el nou escenari d'indústria 4.0." ADA COLAU, alcaldessa de Barcelona "Ara fa un any deia que Barcelona és la capital industrial del sud d'Europa. I és indispensable revertir el procés de desindustrialització de la nostra economia." JORDI BAIGET, conseller d'Empresa i Coneixement "Fira de Barcelona s'està convertint en un referent d'internacionalització i d'innovació. Un referent en la capacitat d'innovar en un entorn canviant." JOSEP LLUÍS BONET, president del Consell d'Administració de Fira de Barcelona "La crisi té efectes positius: ha conduït a un nou model. Ara és una economia productiva que s'internacionalitza. En aquest sentit, crec que és una oportunitat que tenim davant." MIQUEL VALLS, president de la Cambra de Comerç de Barcelona "L'economia ha canviat molt i la Fira ha sabut adaptar-se, ha sabut transformar-se i s'ha situat en aquest món econòmic canviant."

Per a Serrallonga, “l’alt nivell d’activitat, tant pròpia com internacional” ha estat el factor clau perquè l’any 2016 tanqui amb un 10 % més d’ingressos que 2015 i un 8,2 % més que l’any 2014, quan es va batre el rècord històric anterior de Fira de Barcelona. El llançament de nous salons —com el Barcelona Games World— o l’organització de congressos a l’estranger —com l’Alimentaria a Mèxic— han contribuït a “impactar de forma positiva a l’economia”, segons Serrallonga.

El director general també ha afirmat que el Mobile World Congress ha generat el 40 % de la facturació total, mentre que el saló emblema de Fira de Barcelona, Alimentaria, representa el 12 % del conjunt d’ingressos. Malgrat els bons resultats obtinguts per a la promoció pròpia dels esdeveniments, Serrallonga ha dit que “l’evident millora de l’economia” també ha repercutit en l’explotació anual.

Indústria i internacionalització: el camí a seguir per la Fira

El vessant internacional de la Fira de Barcelona serà, precisament, un dels pilars que es continuarà potenciant el 2017; per exemple, se celebrarà a Buenos Aires una edició de l’Smart City Expo. Aquesta empenta internacional fa preveure a Fira de Barcelona ingressar 160 milions d’euros l’any vinent, “el pressupost a la banda més alta que s’ha fet mai”.

L’altre pal de paller des del qual la Fira vol teixir la seva estratègia de creixement és la reindustrialització. En aquest sentit, Serrallonga ha explicat que de cara a 2017 hi haurà una setmana dedicada a la indústria, en què s’emmarcaran “un conjunt de salons que tenen com a objectiu la transformació industrial en el nou escenari d’indústria 4.0”. L’alcaldessa i presidenta del Consell General de Fira de Barcelona, Ada Colau, ha subratllat que és “indispensable revertir el procés de desindustrialització” de l’economia de la ciutat.