Aquest dilluns comença la vaga indefinida dels amarradors del Port de Barcelona. Tot i les negociacions, no s’ha arribat a cap acord. Des del comitè d’empresa expliquen que volen fer la seva feina amb “seguretat i tranquil·litat”, però que la proposta que fa l’empresa per satisfer les seves reivindicacions ho fan “impossible”. “Fa massa anys que estem en precarietat i això havia d’esclatar“, afirma Daniel Català, membre del comitè.

De fet, un dels grans esculls és el número de personal mínim que demanen. Els treballadors consideren que són imprescindibles 18 persones, les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any. Tot i que denuncien que l’empresa no ha volgut cedir en aquesta petició, afirmen que durant les negociacions hi han hagut millores econòmiques: “Però no podem transigir en el tema del personal mínim”, diu Català. En declaracions a betevé, assegura que tenen els sous congelats des del 2012.

La plantilla, oberta encara a negociar

En aquest sentit, explica que una de les opcions que els han plantejat és pujar-los els sous a la plantilla actual, però no als contractats nous: “Ens sembla que tornar a la doble escala és un error“. En tot cas, des del comitè d’amarradors insisteixen que “ningú vol la vaga” i que estan oberts a la negociació.

L’aturada afectarà al voltant de 104 treballadors d’Amarres de Barcelona. L’empresa encarregada de subministrar els serveis d’amarratge dels grans vaixells al port ha convocat aquesta aturada per reclamar més efectius a la companyia, una unificació salarial entre empleats procedents de les empreses Mooring i Cemesa, i increments salarials d’acord amb l’evolució de l’IPC. Una altra de les reclamacions és que s’actualitzi el conveni col·lectiu, que actualment és dels anys 90 i que recull sous i condicions d’aleshores i no fa diferències entre categories. La darrera vaga que van fer va ser l’any 2018.