Anna Canal, membre de la direcció del saló Alimentaria, ha explicat a BTV que el saló arriba aquest any a la 40a edició i que durant aquest temps s’ha situat com la quarta fira d’alimentació d’àmbit internacional, després de les d’Alemanya, París i Dubai.

Una de les principals novetats d’enguany és d’àmbit estructural. No hi haurà, com era de costum, 14 salons diferents en funció del tipus d’aliment sinó que els productes s’aniran aglutinant en cinc grans apartats: vins, làctics, restauració, carns i un altre d’enfocat a la transversalitat de la indústria alimentària.

Segons Canal, serà difícil arribar als nivells de visitants d’abans de la crisi econòmica, però en aquesta edició espera un canvi de tendència, amb un creixement de visitants. De moment, ha confirmat que hi haurà un 11 % més d’expositors que el 2014. A més, la direcció també diu haver fet un gran esforç per fer venir compradors i importadors internacionals, uns 800 compradors clau a qui l’organització convida perquè coneguin els productes que es presentaran a la fira.  Canal diu que hi haurà un 60 % més d’importadors de fora i per aquest motiu esperen també un creixement important d’estrangers.

En referència a l’Alimentaria Hub, Canal ha remarcat que hi haurà més de 300 productes novedosos, i en relació al saló de l’Alimentaria Experience, ha recordat la participació de 40 cuiners amb estrella Michelin. Malgrat aquests xefs reconeguts, ha admès que “hi ha un canvi generacional en el món de la cuina”, motiu pel qual també hi haurà nous talents.