Del total d’expositors, un 27 % són firmes procedents de fora de l’estat espanyol, principalment d’Itàlia, França, Portugal i Alemanya. L’objectiu és impulsar la internacionalització del sector i facilitar el contacte amb compradors internacionals. Per això, la fira hi ha convidat 800 importadors i grans operadors de distribució, la meitat dels quals participen per primera vegada a Alimentaria.

Per primera vegada, la fira d’alimentació se celebra alhora que el saló d’equipament i maquinària per a la restauració Hostelco. La idea és generar sinergies que permetin a Alimentaria seguir creixent. Els organitzadors d’Alimentaria també busquen promoure la connexió entre les indústries alimentària, gastronòmica i turística, que conjuntament sumen el 25 % del PIB estatal.

A més dels contactes comercials, la fira és un gran aparador per donar a conèixer la innovació que es fa al sector. Durant la mostra, s’hi presentaran uns 300 productes nous. L’àmbit digital i les oportunitats del comerç electrònic també hi seran presents amb diferents xerrades.

També hi haurà moltes activitats com tallers a càrrecs de cuiners molt reconeguts com Carme Ruscalleda, Paco Pérez, Elena Arzak i Ángel León. Una de les novetats serà una àrea dedicada a la cervesa artesana i un espai amb demostracions amb firmes de cocteleria.