És la primera vegada que l’Ajuntament destina una línia d’ajuts a establiments individuals perquè estiguin presents a internet. En total es donaran ajuts per valor de 345.000 € a 139 comerços i a 29 associacions de tota la ciutat. Aquests ajuts van destinats a tot tipus de projectes vinculats a la digitalització del comerç, des de tenir una presència bàsica a internet, fins a la contractació de serveis de comunicació i màrqueting digital o la participació en plataformes de venda en línia.

Els districtes que més sol·licituds han presentat per optar a aquests ajuts són els de l’Eixample, Gràcia i Ciutat Vella, mentre que a la cua de les peticions hi ha Horta-Guinardó i Sant Andreu.

El 47 % de les botigues no tenen cap presència a internet

Les ajudes municipals responen a les recomanacions d’un estudi encarregat a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) per tal d’avançar en el “baix nivell de maduresa digital dels comerços”. Segons aquest mateix estudi sobre el comerç barceloní de proximitat, un 53 % de les botigues tenen presència a internet, per exemple a través de les xarxes socials, però d’aquestes només el 19 % venen productes en línia. Això vol dir que la resta, el 47 %, no es troben a internet, una dada que contrasta amb l’increment de les compres en línia. Segons l’enquesta Òmnibus Municipal del juny del 2018, el 65 % dels barcelonins han comprat per internet.