L’Ajuntament de Barcelona destina 1 milió d’euros per millorar l’atractivitat exterior del comerç de la ciutat i dels carrers comercials mitjançant el canvi de les persianes que tanquen els locals. Així, els locals que canviïn les seves persianes exteriors cegues per d’altres que permetin veure l’interior de la botiga amb la persiana abaixada, com són les encunyades, de malla o similars, podran acollir-se a aquesta nova convocatòria d’ajuts.

La iniciativa es diu Aparadors vius i vol millorar l’atractiu en el comerç, fent que tant l’aparador com el producte del comerç siguin visibles més enllà de l’horari comercial i esdevinguin aparadors les 24 hores. Un altra dels objectius és prevenir l’incivisme de les pintades i dotar d’una major vitalitat i sensació de netedat els carrers on es troba el
teixit comercial. El models oberts de persiana permeten, a més diferenciar fora dels horaris comercials, els locals que tenen activitat econòmica dels que no en tenen.

Aquestes subvencions, emmarcades en el programa Amunt persianes, es podran començar a sol·licitar el proper 17 de maig i fins al 30 de setembre. Poden sol·licitar l’ajut els establiments que hagin fet o tinguin previst fer aquest canvi de persiana durant tot l’any 2022. La previsió és poder arribar a uns 500 locals.

A qui s’adrecen els ajuts

Els destinataris són els titulars d’activitats comercials, de serveis, restauració, oci nocturn i allotjament turístic en establiments en planta baixa i/o a peu de carrer. En el cas que la persona sol·licitant no sigui la propietària, aquesta haurà de facilitar un document que acrediti l’autorització de la persona propietària.

La substitució de cada persiana se subvencionarà amb un màxim de 2.000 euros i un mateix titular podrà sol·licitar fins a un màxim de tres subvencions per actuacions de canvi de persiana (màxim de 6.000 euros). Els ajuts es gestionaran des de Barcelona Activa i s’atorgaran per ordre d’arribada fins a exhaurir el pressupost previst.

Subvencions per a la digitalització del comerç

En paral·lel, l’Ajuntament de Barcelona també ha obert una línia de subvencions per a la digitalització del comerç amb un pressupost de 750.000 euros. L’objectiu és facilitar l’adaptació del teixit comercial de Barcelona a les noves tendències i als hàbits de consum actuals potenciant-ne de la presència activa a internet. Aquesta actuació va en la mateixa línia que el Kit Digital impulsat pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional i que van dirigits a autònoms i pimes.