L’Ajuntament de Barcelona estudia encarir el preu de la zona blava destinada a autocars turístics. Concretament, el consistori té la mirada posada a les zones més massificades de la ciutat, com ara els entorns de la Sagrada Família. Paral·lelament també s’estudia limitar el nombre de vehicles en àrees de gran afluència turística. Ho ha explicat el regidor de Turisme, Jordi Valls, en el consell de barri de la Sagrada Família.
L’objectiu de l’encariment de la zona blava s’explica, segons Valls, perquè en llocs com la Sagrada Família, el visitant no dorm a Barcelona i, per tant, no paga la taxa turística, sinó el preu d’encotxar i desencotxar per cada autocar, que puja a uns 18 euros. Per això, el regidor de Turisme és partidari d’estudiar com fer que el preu de la zona blava, sigui “molt més elevat” de tal manera que actuï com a desincentiu o generi més ingressos.
La pregunta és si paguen prou”
Limitar el volum d’autocars
Jordi Valls admet que apujar el preu de l’aparcament no servirà per solucionar el problema que hi ha amb l’elevat volum d’autocars turístics que circulen per Barcelona. El govern municipal, relata el regidor, està estudiant com encarar aquesta problemàtica i apunta una de les mesures preses fins ara, que és moure algunes parades dels entorns de la Sagrada Família.
Valls és partidari de definir quina capacitat tenen els espais turístics de Barcelona d’absorbir autocars i que, un cop establert, no puguin entrar-hi més vehicles dels permesos.