
Després de les crítiques dels comerços que comencen la campanya de Nadal envoltats per obres, l’Ajuntament de Barcelona reivindica la seva tasca per protegir els negocis dels inconvenients que els puguin suposar els treballs. Asseguren que des del consistori ja impulsen accions de dinamització comercial a les zones amb obres de llarga durada, i en posen per exemple la instal·lació de llums de Nadal sense despesa, o altres accions per dinamitzar els comerços afectats durant aquestes dates.
Accions a la Ronda de Sant Antoni o l’Avinguda Mistral
Fonts municipals diuen que així s’ha fet a la Ronda de Sant Antoni o en un tram del carrer Tamarit afectat per les obres de remodelació. Aquí, expliquen, el Pla de Xoc compta des de setembre fins a desembre diferents tipus de dinamització, com ara infantil o musical.
I també posen el focus a l’Avinguda Mistral, on el districte treballa amb les associacions de comerç perquè “determinades obres d’arranjament de Parcs i Jardins no dificultin la possibilitat de dur-hi a terme determinades fires o esdeveniments”.
Pla propi de comunicació a la Rambla
Les obres de reurbanització a la Rambla compten amb un pla propi de comunicació i dinamització. I diu l’Ajuntament que en aquest que en període de Nadal hi ha informadors que recorren els comerços per explicar les obres, els terminis previstos, els canvis a la recollida comercial de residus, i prendre nota de les queixes o dubtes dels comerciants. Recorden, a més, que La Rambla té enllumenat de Nadal des del 22 de desembre.
Sense obres en zones de gran afluència
Una altra de les mesures que el consistori reivindica és la que prohibeix les obres durant el periode nadalenc en zones de gran afluència (menys les reparacions i actuacions urgents). Una mesura, diuen, que redueix l’afectació a l’espai públic. També asseguren que es redueixen les zones d’acopi de material, els tancats i l’activitat entre el 6 de desembre i el 6 de gener, per poder garantir la mobilitat de vianants i el desenvolupament d’activitats.