
Les obres d’ampliació del DFactory del Consorci de la Zona Franca de Barcelona —que s’han presentat aquest dimarts amb la primera pedra— no només faran guanyar espai per acollir empreses al districte 4.0, sinó que també comportaran l’aixecament d’un peculiar edifici que vol convertir-se en un referent dels grans esdeveniments a la ciutat. Es tracta del Cub, una estructura de 1.100 m2 que té l’ambició de ser escenari de grans actes locals i internacionals relacionats amb la nova economia, però també convencions, presentacions, jornades empresarials o concerts “d’alt nivell”.


S’hi podran celebrar esdeveniments organitzats per les mateixes empreses del Consorci de la Zona Franca, però també el podran llogar altres entitats o organitzacions per fer-hi passarel·les de moda, trobades, premis o fins i tot actuacions musicals. Aquest edifici transparent amb una pantalla gegantina se situarà al final d’una avinguda que conduirà els assistents fins a l’acte.

Quatre edificis per ampliar fins a 60.000 m el DFactory
El Cub és un dels quatre edificis que formaran part de l’ampliació d’aquest ecosistema de la indústria 4.0. El més gran serà l’edifici A, que amb 24.370 m2 tindrà quatre plantes: la baixa per dedicar a fabricació i les superiors per fer-hi laboratoris, centres tecnològics i oficines. L’edifici B compartirà la mateixa distribució en 11.640 m2 i, finalment, hi haurà l’edifici D que tindrà 2.300 m2 i acollirà zona de restauració o gimnàs per donar servei a les empreses del DFactory.
Les obres d’ampliació es preveu que estiguin acabades a finals del 2026 i que les noves empreses s’hi puguin començar a traslladar el 2027, amb la intenció de potenciar la col·laboració entre elles, crear aliances i fomentar l’atracció de talent i les inversions internacionals.