pisos turístics habitatge

Airbnb es prepara per recuperar les reserves a través de la plataforma i ho fa amb un pla per “reforçar la seguretat en els viatges”. Entre les mesures que ha posat en marxa, destaca una línia d’atenció telefònica per als veïns. El telèfon està disponible per a les “molèsties immediates”, com festes no autoritzades, i també per a “possibles problemes recurrents que puguin afectar la comunitat”. Tot i això, Airbnb puntualitza que “les emergències i incidències de seguretat s’han de notificar a les autoritats locals”.

Per contactar amb la plataforma, els afectats han de demanar-ho a través de la pàgina web habilitada expressament. Un cop feta la sol·licitud, un “agent d’atenció al client especialitzat” els trucarà en el termini màxim d’una hora i els atendrà en castellà.

Dispositius per evitar soroll

Una altra de les mesures impulsades per la plataforma té a veure amb els dispositius de detecció de soroll, que Airbnb fomenta entre els propietaris de pisos amb descomptes. La instal·lació d’aquesta tecnologia “ajuda a evitar festes i a anticipar-se al problema”, ja que alerta quan el nivell de decibels supera els nivells marcats. Això, remarca la plataforma, tot respectant la privacitat, ja que “els dispositius no registren ni transmeten res més que els nivells de soroll reals”.

Per garantir l’atenció a usuaris i amfitrions, Airbnb ampliarà en un 50 % el personal de suport. Ho farà de manera progressiva, “a mesura que augmenti la demanda de viatges”. L’objectiu és mantenir un servei de 24 hores i set dies a la setmana. A més, la plataforma exigeix el compliment de les normes de neteja per garantir la seguretat sanitària en plena pandèmia del coronavirus i ha augmentat la visibilitat de les normes dels allotjaments en els anuncis i reserves.

Protocol de verificació postal

Per evitar els anuncis fraudulents, com els 969 que l’Ajuntament va detectar al desembre, Airbnb assegura que manté una política de verificació postal que obliga els propietaris a donar una adreça “veraç i completa”. Es tracta d’una nova política que asseguren que apliquen des del gener i que creuen que “ajudarà les autoritats en tasques d’inspecció”.

Més enllà dels anuncis i·legals, la plataforma de lloguer turístic i l’Ajuntament també mantenen discrepàncies en l’arrendament d’habitacions. El consistori té intenció de vetar el lloguer d’habitacions turístiques a tota la ciutat, mentre que Airbnb reclama que “s’obri la porta al diàleg”.