Aena manté els seus plans de convertir l’aeroport del Prat en una connexió intercontinental tot i la davallada dràstica de passatgers durant el 2020 com a conseqüència de la pandèmia i les restriccions de mobilitat. Segons alertava la Cambra de Comerç aquesta setmana, els 12,7 milions de viatgers de l’any passat, un 75,8 % menys que el 2019, situen l’aeroport a nivells del 1995.

Una sola companyia amb vols de baix cost a Amèrica

La marxa de Norwegian de l’aeroport barceloní deixa a Level, línia del grup IAG, com a única operadora a El Prat amb la possibilitat d’oferir vols de llarg radi, com a Amèrica. El director d’Estudis d’Infraestructures de la Cambra de Barcelona, Cristian Bardají, apunta, però, que IAG i Iberia tenen uns propòsits d’expansió que no posen Barcelona com a principal prioritat: tots dos grups faran mans i mànigues per rendibilitzar l’operació corporativa que s’ha fet a Madrid-Barajas i el desenvolupament d’un aeroport de connexió a Barcelona quedarà en segon terme. Bardají també afegeix que Level, a priori, no cobrirà els trajectes amb la costa oest dels EUA que operava Norwegian i que només es plantejaria aquesta opció si hi ha un competidor, per exemple una companyia nord-americana, que explotés la mateixa ruta en sentit invers cap a Barcelona.

Una tercera pista?

Entre els plans d’Aena també hi ha la possibilitat de crear una tercera pista a l’Aeroport del Prat. Una idea que haurà de madurar, ja que només prosperarà amb el consens de les administracions, i de moment ni l’ajuntament del Prat de Llobregat ni el de Gavà en donen el vistiplau.