Escolta aquesta notícia

(ACN) Els ports de Barcelona i Shanghai han signat un acord per impulsar un corredor marítim verd i digital. L’objectiu és aconseguir que tot el trajecte de les mercaderies sigui neutre en emissions, des de l’inici fins al final. Actualment aquesta iniciativa pilot ja s’està impulsant entre ports com Rotterdam i Singapur.

L’anunci l’ha fet el president de la Generalitat, Salvador Illa, després de reunir-se amb els directius del port de la ciutat xinesa durant el seu viatge al país. Illa ha remarcat que serà una operació gradual i progressiva, que no es farà “ni en una setmana ni en un mes” perquè és “molt complexa”, però s’ha mostrat molt satisfet de la col·laboració entre les dues infraestructures.

Vaixells no contaminants, el gran repte

El repte principal en aquest procés és aconseguir vaixells no contaminants, que és una de les qüestions que ja s’està explorant. Una de les empreses interessades en aquesta operació és Chery, la multinacional automobilística xinesa. Aquest dimecres Illa va visitar les instal·lacions de la companyia i va anunciar que l’empresa instal·larà un centre de recerca a Cornellà de Llobregat. De fet, el 80 % de vehicles xinesos que arriben a Espanya i Portugal tenen el Port de Barcelona com a porta d’entrada.

Un altre dels punts que s’ha abordat és la col·laboració estratègica en l’àmbit de creuers. Tots dos ports en tenen un volum important i volen intercanviar experiències en aquest camp. Illa ha remarcat la importància de no renunciar a aquesta “font de prosperitat” però, a la vegada, fer-la compatible amb el benestar de la societat.

Consolidar les connexions entre els dos ports

El president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, i el vicepresident del Port de Shanghai, Sam Liu, han signat l’acord entre les dues infraestructures. L’objectiu del pacte és reforçar i consolidar les connexions entre els dos ports i compartir coneixements en digitalització, estandardització i descarbonització del transport marítim.

El Port de Shanghai és el port de contenidors més gran del món —13 vegades més gran que el de Barcelona— i és pioner en el desenvolupament de l’automatització. Precisament per això els dos ports treballen conjuntament per promocionar serveis portuaris i marítims entre les dues ciutats i “desenvolupar solucions intel·ligents i sostenibles” en digitalització i descarbonització.

Imatge de l'autor/a