L’Agrupació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta ha posat en marxa l’ACIBCard, una aplicació que et permet conèixer l’oferta comercial i gastronòmica del barri mariner a través del mòbil. És una targeta de fidelització ja que els clients que la presentin als comerços adherits es beneficiaran de descomptes o regals. L’ACIBCard és un projecte del pla de competitivitat del 2018 i ha estat subvencionada per la Cambra de Comerç.

Comerç i història

L’ACIBCard ofereix informació sobre els comerços i restaurants de la Barceloneta i també apunts històrics sobre el barri mariner. Florenci Altès, el tècnic que ha desenvolupat l’aplicació, explica que “et permet saber en cada moment a través del mòbil les ofertes que facin els comerciants del barri”. Per descarregar-la cal buscar-la a Google Play, posar el nom “ACIB Barceloneta” i a partir d’aquí instal·lar-la al mòbil.

Revulsiu per al comerç del barri

L’aplicació, engegada per l’Agrupació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta, vol servir de revulsiu per al comerç del barri. Els clients que presenten l’aplicació gaudeixen de beneficis. Jaume Tomillero, vocal de l’ACIB, explica que “els guanys per als clients són variats i van des de regals fins a descomptes. Et regalen un cinc per cent en les assegurances, la majoria de restaurants fan el 10 % de descompte“. Tomillero afegeix: “La voluntat és unir-nos, fer que funcioni el comerç en aquest barri”.

Fidelitzar clients i guanyar-ne de nous

Els comerciants veuen amb bons ulls aquesta aplicació, ja que asseguren que els servirà per fidelitzar clients i per fer-ne de nous. Montse Valladares, de la botiga Les Ocasions, veu en aquesta aplicació la possibilitat “de captar una mica la clientela més jove, que no surti tant del barri, que aquí al barri també hi ha moltes coses, tenim més coses de les que pensen. No és un Zara, no és un Mango, però tenim coses també per a ells”. Maria Teresa Oliver, de Les Cosetes de la Maite, també s’ha sumat a aquest projecte perquè creu “que la gent cada vegada compra més per internet, pel mòbil, s’ha de fer publicitat perquè si no el negoci petit està enfonsat”.