Ho han dit per activa i per passiva. Els accionistes minoritaris del Banc Sabadell no accepten l’opa del BBVA. Són empreses petites però també famílies que, en moltes ocasions, són clients del banc vallesà, i el seu lligam va més enllà d’un canvi d’accions.
Arribats a aquest punt, ja en l’últim dia del període d’acceptació, esperen que no prosperi. I, passi el que passi, estan contents de com han respost els petits accionistes del Sabadell. “Estem contents, satisfets de la tasca s’ha fet perquè hem ajudat a molts accionistes a veure que no tenia sentit anar-hi”, explica en Joan Llonch, de l’Associació d’Accionistes Minoritaris del Banc Sabadell.
Satisfets amb la tasca de suport al banc
El resultat sobre com quedarà l’opa se sabrà divendres, 17 d’octubre. En tot cas, des de l’accionariat minoritari estan satisfets de la tasca que s’ha fet fins ara per conscienciar els accionistes de no acceptar l’opa i donar suport a la continuïtat del banc. “Tenia sentit mantenir la identitat del banc, que més enllà d’un tema estrictament econòmic i personal, hi ha el tema de perdre un banc català i deixar de tenir relació com a client del banc”, diu en Joan Llonch.
Les dades del BBVA d’acceptació són “desorbitades”
El BBVA està convençut que superarà àmpliament el 50 % d’acceptació, però des de l’Associació d’Accionistes Minoritaris del Banc Sabadell no ho creuen. No els surten els números perquè la gran majoria d’accionistes minoritaris no hi anirà a l’opa — i són el 50 % de l’accionariat— i Zurich —amb un 5 %— també ha dit que no. “Les dades són desorbitades, seria un miracle que no sé com podria succeir”, explica en Joan Llonch i calcula “faria falta un percentatge elevadíssim, pràcticament el 90 % que hi anessin”.
A més, coincideixen amb el president del Banc Sabadell a dir que si “anessin tan de sobrats” no allargarien tant el temps per rebre acceptacions i tampoc no haguessin augmentat “la intensitat de la campanya publicitària” dels darrers dies. “Dona la sensació que estan forçant molt la màquina”, expressa Llonch.