Per si no ha quedat clar, són nord-americans. Universitaris d'intercanvi que estudien arreu d'Europa i que ara estan de vacances a la ciutat. Per ells, són les festes de primavera i, per a molts joves, és tradició viatjar amb els amics. I Barcelona s'ha consolidat com una de les opcions més atractives. El festival AbroadFest hi ha contribuït. "El evento es muy americano. Mucha gente que ha venido y ha estudiado aquí nos ha recomendado este evento." ROBERT MASSANET, director de l'AbroadFest "No teníem calculat que hi hagués tanta tanta gent. Creiem que gràcies al festival s'ha muntat una excusa perquè tota la gent que no només està estudiant aquí, sinó que està a tot Europa, aprofiten i vénen aquí, juntament amb les seves famílies que els vénen a visitar des dels Estats Units." De fet, calculen que aquests dies entre 6.000 i 10.000 estudiants han aterrat a la ciutat. Molts amb l'abonament de l'Abroadfest, que els dóna accés a festes i rutes culturals. Alguns, però, d'això últim no en volen sentir ni parlar. "Només festa. Ja vaig estar a la Sagrada Família i a llocs culturals. Només festa aquest cop." "És una bogeria. És preciós. És el meu primer cop a Barcelona i estic passant el millor moment de la meva vida." "Aquí el clima és càlid, tens la platja, el mar... És tot el paquet complet." Un paquet complet en què el sol és un dels elements destacats. I han tingut sort perquè no pensa desaparèixer en tot el cap de setmana.

Els congressistes del Mobile World Congress han donat pas a milers d’universitaris nord-americans àvids de diversió nocturna. Es tracta de joves dels Estats Units que estudien en diverses ciutats europees i aprofiten les vacances de final de semestre – l’anomenat “spring break” – per trobar-se a Barcelona. L’organització els cita en cinc clubs de la ciutat –  el Razzmatazz, el Danzatoria, l’Under Club, el Shôko i The Room – i els preus de les entrades van dels 36 als 215 €. Els tiquets per al festival es van esgotar des de fa setmanes i l’aforament a les discoteques està gairebé complet.

El director de l’AbroadFest, Robert Massanet, ha explicat a Barcelona FM que “la proposta no és només oci de nit sinó que el que ens agrada és que coneguin la ciutat”. Tot i així, l’anunci del festival no va precisament en aquesta direcció sinó que s’apunta cap a l’oci nocturn i passa de puntetes per les icones com la torre Agbar o la Sagrada Família.

Per la por que Barcelona es transformi en una Saloufest, Massanet afirma que els joves, d’entre 19 i 24 anys, són “gent tranquil·la, molt cívica que no només ve de festa a emborratxar-se”. Una altra diferència destacada és la classe social. Els universitaris “tenen un perfil adquisitiu força alt” i la majoria s’allotgen al luxós l’Hotel W, situat davant del mar, una de les propostes de l’AbroadFest. Tenint en compte que molts estudien durant mesos fora de la seva ciutat natal,  també hi ha força famílies dels universitaris aprofiten aquests dies per visitar-los.