Espais de reunió, rondes curtes de presentació i trobades informals. Tot s’hi val i tot està disposat per fomentar la coneixença entre les dues parts. Ernest Iguacen, mànager de l’empresa inversora SitkaCapital, explica que planifiquen l’esdeveniment amb antelació “per mirar quines “start-ups” poden ser interessants de trobar al congrés”, tot i que afegeix que sempre surten oportunitats noves que no estaven apuntades en l’agenda. “Després cal veure si l’empresa encaixa en la nostra perspectiva d’inversió”, afegeix Iguacen.

Les més de 600 empreses emergents tenen casa seva durant els quatre dies del 4YFN en uns petits espais separats per estructures de fusta. Aquí es poden fer els primers contactes, però no són l’únic espai. Damunt de dos escenaris també es fan rondes de “pitching, és a dir, presentacions en què els emprenedors tenen poc més de cinc minuts per explicar la seva “start-up”. “Has de deixar molt clar quin és el teu objectiu en molt poca estona”, assegura Jordi Llonch, fundador de Sharing Academy. Si sobre l’escenari han convençut, amb un cara a cara pot començar una llarga relació.