Escolta aquesta notícia

Per viatjar sempre cal gratar-se la butxaca. Hi ha destinacions molt desitjades que són cares, però qui sap buscar oportunitats en troba i, en aquest sentit, el preu de les vacances també depèn d’encertar el moment per anar a un lloc. L’Associació d’Agències de Viatges Especialitzades destaca cinc destinacions interessants que, per la raó que sigui, aquest estiu del 2025 surten més econòmiques del que és habitual.

1. Tailàndia

Segons Catiana Tur, gerent d’ACAVe, Tailàndia sempre ha estat molt atractiva i en aquests moments la relació qualitat preu és molt bona. És un país que ofereix uns bons serveis a un bon preu i un viatge de set o vuit dies pot costar poc més de 1.000 euros.

2. El Japó

Ara mateix, al Japó hi ha una molt bona connectivitat aèria i això fa que, segons Tur, el preu també millori. A més, el canvi amb el ien també és molt favorable i fa que els viatges siguin més econòmics. Aquí, un viatge estàndard puja fins als 2.000 euros, però afegeix que en altres condicions seria encara més car.

3. Egipte

“Egipte és una destinació que ha tingut un creixement molt important els últims anys. Hi ha molta oferta i això fa que en baixi el preu”, diuen des d’ACAVe. Apunten que aquests viatges poden costar uns 1.000 euros —amb hotel i avió inclosos—, tot i que el cost pot pujar per les excursions que, de vegades, van per separat i s’ha de contractar.

4. Albània

“Albània és un país dels que en diem emergents, que està creixent turísticament i que comença a apostar pel turisme”, diuen les agències de viatges. Expliquen que té una infraestructura que està en desenvolupament i que s’està posicionant entre les noves destinacions que estan sortint al mercat. Precisament per aquesta voluntat de posicionar-se, ofereixen uns bons preus per als viatgers.

5. Les illes Fèroe

La tria d’aquestes opcions econòmiques ha sortit d’una enquesta que ACAVe va enviar a 400 agències associades de tot Espanya i en el resultat es van colar les illes Fèroe. Un d’aquells casos, diuen, més anecdòtics que defineixen com a “destinacions noves que al final volen donar-se a conèixer” amb la intenció d’oferir una bona qualitat. I afegeixen: “Tampoc estem parlant de destinacions barates, sinó de destinacions que són atractives econòmicament perquè en un altre moment serien molt més cares”.