El govern municipal vol fugir d'”un model econòmic especulatiu que s’allunya de l’economia real i genera desigualtats insostenibles en matèria ambiental, energètica i social”. Per això, ha elaborat un pla que aposti per un nou model de consum centrat en el comerç local i de proximitat i en una economia més verda i més social.

La nova Estratègia d’impuls del Consum Responsable 2016-2019 és un projecte transversal que vol fer difusió de la cultura i les pràctiques vinculades al consum responsable i adoptar aquestes pràctiques en les actuacions de l’Ajuntament. “Som plenament conscients que no n’hi ha prou que la ciutadania conegui aquestes pràctiques i les apliqui, també ho ha de fer l’Ajuntament”, ha reconegut el primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello.

Amb aquests objectius, el pla preveu mesures com la creació d’un nou espai de formació i assessorament en consum responsable dins l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor), crear una línia de subvencions per al foment d’aquest consum, reduir el malbaratament alimentari o fomentar els horts urbans. La nova Estratègia també incidirà en la contractació pública i en la política de compres del consistori, amb clàusules de sostenibilitat ambiental i social.