Una edició "de rècord, de Champions". Són alguns dels qualificatius que ha fet servir el president, Enric Lacalle, per descriure una edició del Saló de l'Automòbil que vol ser el reflex de la recuperació del sector. 38 marques participants, 16 més que l'any passat, conviden, segons Lacalle, a ser molt optimistes. De fet, la llista encara no està tancada. A la presència de més marques cal sumar-hi altres novetats, com ara un espai dedicat a les noves tecnologies. La capitalitat del mòbil de Barcelona es farà sentir a la fira de l'automòbil en la zona Connected Car. JOSÉ MIGUEL GARCÍA, director del Saló Internacional de l'Automòbil "Ya hoy en día hay estudios que dicen que el 66% de los compradores le dan más valor más importancia en la decisión de compra a la parte tecnológica que a otros aspectos que hasta ahora eran más importantes." També hi haurà un espai centrat en el disseny, en què es podrà ser testimoni directe del procés de creació d'un vehicle, des de l'esbós inicial fins a la fabricació d'un prototip. A l'exterior, al llarg de les avingudes de la Reina Maria Cristina i de Rius i Taulet, totes les marques tindran espais perquè els visitants puguin provar els vehicles. Les xifres de vendes del sector continuen a l'alça i després d'un inici d'any en què les vendes van créixer un 15% i les exportacions un 42%, el març ha estat un mes de rècord. MARIO ARMERO, vicepresident de l'ANFAC "Las ventas han crecido en España un 40%. Marzo ha sido un mes espectacular, el primer año en casi cinco años que se han superado las 100.000 unidades vendidas." Per tot plegat i pel bon rendiment de l'últim pla PIVE, que es va tancar divendres, el sector creu que amb un últim pla d'incentivació per part del govern central, que es podria presentar en el marc del saló, la recuperació tant de la producció com de les vendes ja serà una realitat.

Segons el president del certamen, Enric Lacalle, aquest any es veurà “un gran saló, de Champions, de rècord”. De fet, hi participaran 38 marques, 16 més que l’any passat, i l’esdeveniment arriba envoltat d’un bon context econòmic: aquest mes de març el creixement de les vendes ha estat del 40% i s’ha venut una xifra rècord de 100.000 unitats.

A banda de més expositors, hi haurà novetats encaminades a presentar avenços en el món de les tecnologies mòbils i la connectivitat. Hi ha estudis que pronostiquen que el 2016 hi haurà 210 milions de cotxes connectats al món i el vehicle es convertirà en la quarta pantalla més utilitzada per darrere de la televisió, els ordinadors i els dispositius mòbils.  De fet, per a un 66% dels conductors que volen adquirir un vehicle, la tecnologia que incorporen els cotxes ja és més important que altres prestacions que fins ara es valoraven més.

Per tot plegat, el certamen acollirà l’espai Connected Car que, amb el suport de la Mobile World Capital Barcelona, presentarà les darreres innovacions i potencials d’aquest camp de l’automoció. A banda de la tecnlogia, el disseny també tindrà un paper important a l’espai Sketch Car Design, en què s’explicarà el procés de disseny d’un automòbil.