És un equipament esportiu que es transforma en passarel·la. Aquesta tarda encara s'ultimaven els detalls a la gran carpa on es faran la trentena de desfilades. Un espai privat i cobert amb capacitat per a un miler de persones. Els espectadors s'asseuran a la graderia. MIQUEL RODRÍGUEZ, director del 080 Barcelona Fashion "Quan els ho vaig dir al meu equip em van maleir els ossos, els vaig dir "Farem el 080 a l'Estadi Olímipic de Montjuïc". Ha estat un repte, sí, molt important sens dubte. Però creiem que si et fixes objectuis que puguin ser assumibles però que esperonin a tothom és tremendament útil per al conjunt." I perquè surti tot bé, és imprescindible fer proves de so i de llum. GERARD ESTADELLA, disjòquei del 080 Barcelona Fashion "Coses que preparo jo, coses que ja vénen preparades, portem dos dies de proves i s'està veient que hi ha molts tipus de música diferents i cadascú té el seu estil i cadascú et dóna una música diferent, una sensació diferent i és el maco també d'això" Entre vestidors, moviment de maletes dels joves models que lluiran la roba, i els dissenyadors, més enfeinats ho preparen tot. El 080 és una oportunitat per a nous talents com els dos creadors d'Isometric, que tenen ara la pressió de ser la firma guanyadora de la darrera edició. Això sí, en un emplaçament especial. JESSICA MONTES i JOAN ROS Isometric "No deixa de ser l'Estadi Olímpic i nosaltres els dos som de la generació Olímpica, som del 92 llavors és una mica com... és un tribut per a nosaltres." "L'elecció de l'Estadi Olíompic respon a la voluntat de la passarel·la barcelonina de triar espais emblemàtics de la ciutat. Però també a una aposta decidida per guanyar aforament. L'organització calcula que diàriament passaran per aquest gran espai entre 15 i 20.000 persones." L'àrea oberta al públic, ubicada a la gespa de l'estadi, inclourà caravanes de menjar i música en directe. Tot plegat per obrir aquest sector empresarial a tota la ciutadania.

Amb la desfilada de Mango comença aquest dilluns la 16a edició del 080 Barcelona Fashion que, per primera vegada, se celebra a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Al certamen, prop d’una quarantena de dissenyadors presentaran les col·leccions per a la temporada primavera-estiu 2016. Com a novetat, se celebrarà dimecres el primer Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda per donar suport a projectes que es basen en l’última tecnologia en aquest sector.

La convidada d’excepció d’enguany és la nonagenària dissenyadora i decoradora novaiorquesa Iris Apfel. El certamen vol consolidar un any més Catalunya com a referent en la producció i disseny de moda i contribuir a la seva internacionalització.

Juntament amb les desfilades, els creadors locals podran presentar directament els seus dissenys en l’anomenada Open Area, que acollirà 40 botigues amb propostes de moda, de joieria, accessoris i regals. El visitant -qui vulgui que demani la invitació al web– podrà descobrir-hi des dels cinturons i la roba amb detalls d’estil ètnic fins a propostes d’aire mediterrani o les novetats de la moda de comerç just. Pel que fa als complements, s’hi poden trobar propostes fetes amb materials reciclats, calçat esportiu de colors o xancletes d’inspiració barcelonina. Les darreres novetats en barrets i ulleres també seran presents en aquest espai, així com les joies i la bijuteria.

L’oferta es complementarà amb els estands de patrocinadors i marques, amb un espai destinat a les escoles de disseny i una àrea gastronòmica. La nova cuina de carrer inclourà set caravanes de menjar i una zona de pícnic per als assistents al certamen. Els visitants també podran conèixer la instal·lació artística “Art in Motion Project”, aparador del millor art urbà, així com gaudir de les sessions dels discjòqueis i grups musicals que animaran l’espai del Village. Per accedir al recinte s’habilitaran autobusos llançadora des de la plaça d’Espanya, així com un pàrquing gratuït per facilitar l’accés dels visitants.

L’acte de lliurament dels Premis 080 Barcelona Fashion clourà divendres l’esdeveniment, que té un pressupost total d’1,3 milions d’euros i que espera la presència d’entre 12.000 i 15.000 persones per dia, entre professionals, convidats i el públic del Fashion Market.