La tendència a l’alça es manté en una línia semblant al 2017, quan es van marcar un rècord. Durant l’any passat, les exportacions catalanes del sector tèxtil van arribar als prop de 4.886 milions d’euros, un 5,5 % més que el 2016. Com aquest any, el gruix es va concentrar a Barcelona. Els principals compradors continuen sent els països europeus, principalment França i Itàlia, seguits de Portugal i Alemanya. De fora de la UE, el primer client és el Marroc, amb el 5,6 % de les exportacions de l’any passat.

Aquest volum de transaccions representa prop d’un 30 % de totes les vendes a l’estranger que les empreses de moda van fer al conjunt de l’Estat, un xifra que situa Catalunya com a motor del sector. Si, en canvi, comparem les exportacions tèxtils amb el conjunt de totes les vendes catalanes a altres països, representen un 6,9 % del total.

El 080 Barcelona Showroom preveu 280 contactes comercials

Totes aquestes dades s’han presentat durant la inauguració del 080 Barcelona Showroom, que se celebra coincidint amb la passarel·la 080 Barcelona Fashion. En el marc d’aquesta fira comercial es preveuen entre aquest dimecres i dijous 280 contactes comercials entre el centenar de compradors visitants de la fira i les 22 marques expositores. Segons dades de l’organització, en les primeres cinc edicions del certamen el volum de negoci generat va superar els 10 milions d’euros entre vendes directes, contractes i acords comercials. Cada edició genera uns dos milions d’euros de negoci.

La fira es dedica de manera monogràfica a la moda femenina i els accessoris, amb més d’una vintena de marques catalanes expositores. Entre els visitants s’hi esperen agències, distribuïdors de grans magatzems i plataformes de venda per internet de països com Austràlia, el Regne Unit o el Japó. En aquesta edició del certamen s’aposta especialment pel mercat nord-americà, però les marques també busquen arribar a compradors d’àmbit espanyol. En aquesta línia s’han reforçat les accions promocionals orientades específicament al mercat intern.