Quina és la ha relació entre ser creatiu i ser feliç?  Existeixen empreses felices? Parlem de la felicitat, a Disruptia. Segons Franc Ponti, professor de neurocreativitat i innovació d’EADA, les persones felices acostumen a tenir un propòsit de vida, es troben bé amb si mateixes tant en l’àmbit físic, espiritual o mental, tenen una relació sana amb el món i un entorn saludable. Una empresa també pot ser feliç si està ben dirigida, si té una filosofia clara i si té unes pràctiques coherents, que fan que la gent pensi que val la pena treballar-hi. Una persona motivada té més punts per ser creativa.

Una empresa és feliç si està ben dirigida, té una filosofia clara i unes pràctiques coherents
Franc Ponti, professor de neurocreativitat i innovació d’EADA

En canvi, el sistema capitalista salvatge, amb una competitivitat excessiva, fa que ens comparem constantment, i això ens fa ser infeliços profundament, afirma Franc Ponti, que cita l’obra del psicòleg de Harvard Daniel Gilbert. Cal tenir una ambició, sana però també estar conforme amb el que es té, ja que sempre trobaràs algú que té més diners que tu, una casa més gran, un càrrec superior”. 

Cyberclick, l’empresa més feliç del món

David Tomàs, CEO de Cyberclick, reconeguda l’empresa més feliç del món, creu que el que més falta a les empreses és empatia. “Potser més que els responsables executius, hauríem de ser els responsables de l’empatia de les empreses”, perquè és bàsica per a la creativitat. Segons ell, quan les persones són felices a la feina, són més productives, més creatives i, per tant, el resultat empresarial és més bo.

A les empreses hi ha d’haver un responsable de felicitat
 David Tomás, CEO de Cyberclick

David Tomás és autor dels llibres ‘La empresa más feliz del mundo’ i de ‘Diario de un milenial’. Dirigeix Cyberclick, una agència de màrqueting digital que sempre ha d’estar a l’avantguarda amb les millors idees, que pertany a un sector dinàmic innovador. En aquest context, afirma, “una empresa tradicional no pot tenir èxit, cal apostar per les persones”.

El semàfor de la felicitat

Fa més de 10 anys, Cyberclick va instaurar El semàfor de la felicitat. Cada setmana, revisem amb cada equip i cada persona com li va anar la setmana anterior, amb un semàfor: vermell, ambre o verd. “Es genera un ambient positiu perquè si una persona ho passa malament professionalment, almenys sent que algú li pregunta”, afirma David Tomás.  El sistema del semàfor permet buscar solucions, evitar que una mala situació es repeteixi i això és beneficiós per a l’empresa.

Una persona feliç és més productiva i creativa
David Tomàs, CEO de Cyberclick

Una altra pràctica que converteix Cyberclick  en una empresa si més no singular és que permet als seus empleats participar en els processos de selecció, “tenim en compte la seva opinió i se senten valorats, motivats i responsables de la decisió”. Pel que fa al salari que cobren els treballadors de Cyberclick, “hi ha un salari de mercat i un salari emocional, és a dir, bones condicions laborals, flexibilitat i incentius: una part dels beneficis es reparteixen entre tots els treballadors. 

Escolta el pòdcast aquí: