projecte comunitari amb l’Institut Quatre Cantons

L’entorn socioeconòmic condiciona l’èxit escolar?

Aquesta pregunta és el punt de partida del treball que els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Quatre Cantons del Poblenou han fet per al projecte des-iguals de betevé. Una recerca amb treball de camp, enquestes i documentació per analitzar fins a quin punt el barri on vius i la situació econòmica pot marcar l’èxit escolar.


Enquesta i comparativa per barris

Gerard Borrás, Hugo García, Martí Vila, Judit Baigorri, Guillem Martí i Ismael Ndiaye han analitzat les dades sobre diferències de l’èxit escolar per barris i han  enquestat els alumnes de l’institut per saber la situació familiar i el valor que donen els estudiants a la formació.


Quina és la situació de l’educació dels nois i noies a Barcelona

Lluís Hernández, Nicolás Ralda,Cristian Serrano, Laia Hernández  i Gemma Moreno investiguen en aquest treball les diferències educatives al Districte Municipal de Sant Martí.


Façanes d'edificis

La Vila Olímpica i el Besòs, la cara i la creu en àmbit acadèmic

Alba Galindo, Rosa Muñoz, Virgínia Vila, Adriana Cuevas, Dani Margaix i Júlia Rivas analitzen les dades a dos barris del districte de Sant Martí i entrevisten estudiants i professorat del centre.


 El fracàs escolar, lligat al barri

Pol Aviñó, Sílvia Casellas, Salma Touil, Guillem Esteve, Jia Hen Huang i David Marcús han fet un treball de recerca sobre el perquè del fracàs escolar en barris amb menys recursos “per capita”, els resultats de les competències bàsiques i la concentració de la població vinguda de fora a districtes com Ciutat Vella i Nou Barris. També han analitzat quantes escoles bressol, centres de primària i instituts trobem a la ciutat de Barcelona.