Quan Collserola tenia tramvies | Collserola, pòdcast, ràdio

Conversem amb el Jaume Gras, editor i investigador de la història del transport, sobre els tramvies que durant el primer terç del segle XX van connectar Barcelona amb Collserola. Parlem del tren de Sarrià i de com va obrir l’accés a una serra fins llavors rural i repassem les principals línies que hi van arribar: el Tramvia Blau del Tibidabo, el tramvia de cinc cèntims de Vallvidrera i el tramvia del Casino de la Rabassada. Analitzem el paper d’aquests mitjans en l’estiueig, el lleure i la transformació del territori. I, finalment, reflexionem sobre la desaparició d’aquestes infraestructures i el llegat que han deixat en la manera com avui entenem Collserola.

Imatge de portada: Vallvidrera, 1910

Escolta el pòdcast aquí: