Aquest dilluns la sala BARTS ha acollit el lliurament de la XIX edició dels Premis ARC, atorgats per l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya. Una associació que va aprovar nova junta el setembre, que ara presideix Raquel Bassas. “El 2020 va ser un any horrorós, però el 2021 ha estat un bon any, malgrat tot. Però no es pot dir que estiguem en una situació de plena normalitat”, afirma Bassas en al·lusió a la gairebé nul·la activitat de la música en directe durant el 2020.

Al llarg del 2021 la majoria de grups catalans han pogut fer gira amb certa normalitat i la majoria de festivals s’han pogut celebrar, com a mínim els que no depenen d’un cartell de vocació netament internacional. És el que ha recordat Jordi Herreruela, director del Cruïlla, certamen que ha recollit el premi a la millor programació de festivals. També ha recollit premi a la programació, en aquest cas en sala, la mateixa BARTS. La directora, Sílvia Berna, ha recordat que “aquest espai va estar molts anys inactiu. La SGAE hi va fer una forta inversió. Per això vull recordar Ramon Muntaner, que ens va deixar fa poquet”.

Menys categories

Els ARC han acotat les categories, que abans de la pandèmia eren més nombroses. S’han lliurat quatre premis a les millors gires: a Bad Gyal, millor gira d’artista d’autoria pròpia; a Los 80 Principales, millor gira de grup de versions; a l’Orquestra Selvatana, millor gira d’orquestra o grup de ball; i, a El Pot Petit, millor gira de grup per a públic familiar o infantil.

També quatre guardons a programacions: els esmentats al Cruïlla i la BARTS, però també a les Fires de Sant Narcís de Girona com a millor programació de festa major, i a l’Auditori Municipal de Vilafranca com a millor programació musical en teatre o auditori. El premi a l’artista revelació, en una gala que ha comptat amb actuacions de Marcel i Júlia, Tribade, Manu Guix i The Tyets, ha estat per a Rigoberta Bandini, nom artístic de l’antiga membre de The Mamzelles Paula Ribó.