El cicle de cinema Xcèntric s’inaugurarà aquest dijous amb la pel·lícula ‘Ere Erera Baleibu izik Subua’, un film mut dels anys 70 pintat íntegrament a mà per l’artista José Antonio Sistiaga. Per primer cop aquest llargmetratge tindrà acompanyament musical, gràcies al grup de folk català El Petit de Cal Eril. El teclista Artur Tort ha destacat que el seu referent per enfocar aquesta sessió serà el treball que fan en el seus directes, perquè als concerts ja hi ha “moments d’improvisació i expansió sense veu”.

La programació de l’Xcèntric tindrà la projecció durant els mesos de gener i febrer de “pel·lícules molt experimentals, d’art i assaig i també alguns documentals”, segons ha destacat la seva directora, Carolina López. S’hi podran veure treballs dels documentalistes Peter Nestler, David Perlov o el col·lectiu japonès Ogawa Productions. També hi haurà un espai per cineastes experimentals com Leslie Thornton, Michele Fleming, Pat O’Neill, Stan Brakhage o David Gatten.

Després de la inauguració l’Xcèntric, es reprendrà el diumenge 14 de gener amb el film de Leslie Thornton ‘Peggy and Fred in Hell: Folding’.  Es tracta d’un assaig sobre l’adquisició del llenguatge i la convergència entre tecnologia i consciència humana al llarg de 17 episodis, dels quals el CCCB projectarà la versió final. El 18 i 21 de gener es projectaran els treballs de Peter Nestler, un dels documentalistes més importants de l’Alemanya de postguerra.

El dijous 25 de gener es farà una sessió dedicada a les pel·lícules de l’artista Michele Fleming, que combina l’observació íntima del món que l’envoltava amb referència a altres pel·lícules i multitud de llibres. El diumenge 28 de gener serà el torn del col·lectiu Ogawa Productions amb la projecció de ‘Nippon’, sobre la vida i llenguatge de l’arròs.

L’Xcèntric continuarà el mes de febrer amb Pat O’Neill,  un dels avantguardistes més influents de Los Angeles, i Anthony Moore, un dels principals referents de l’experimentació musical iniciada als anys 70. El cicle es tancarà amb diversos treball del director Robert Beavers.