Com recorda l’autor, segons la definició de la Reial Acadèmia de la Llengua Espanyola, la creativitat és la facultat de crear quelcom del no-res, i això encaixa perfectament amb la màgia. Per Puk, tradicionalment ha estat més creativa la màgia que el mateix mag tot i que últimament, com ha passat en altres camps com el circ, aquests artistes s’estan reinventant i ho estan fent a través de la creativitat.

Un dels conceptes que apunta el llibre és el de la “paperera creativa”, una espècie de magatzem que tothom té al cervell i on es van guardant imatges, músiques, receptes i informacions de tota mena. Segons Xavi Puk, més enllà d’una capacitat innata per crear que tenen algunes persones, cal tenir aquesta paperera creativa molt plena perquè després puguin sorgir idees interessants.

Una altra tècnica important a l’hora de potenciar la creativitat és la de la visualització positiva, que permet, a través de la confiança i la persistència, treballar en la direcció correcta. L’obra també analitza exercicis que ja són habituals dins el món empresarial i creatiu com els “brainstormings” o pluges d’idees, que permeten bolcar i compartir idees sobre les quals poder treballar.

Xavi Puk insisteix també en aquesta obra en la importància i el valor de les serendipitats, és a dir, de les casualitats. Per bé que tot número de màgia està perfectament estudiat i preparat abans de ser presentat en públic, sovint l’atzar intervé a l’hora d’idear-lo. De la mateixa manera, en altres àmbits com la medicina cal recordar que hi ha substàncies tan valuoses com la penicilina que s’han descobert per error.