Al 2017, El Born CCM va tenir 1,5 milions de visitants

, dels quals 24.000 van participar en activitats i uns 79.000 van visitar el jaciment i l’exposició permanent. La nova direcció de l’equipament  vol capgirar aquestes xifres i fer més atractiva la visita. Per això es plantegen l’accés lliure al jaciment, després de pagar entrada, amb l’ajuda de dispositius electrònics i amb un horari més ampli que l’actual.

La directora d’El Born CCM ha admès que la proposta té “moltes complicacions”, com ara la conservació del jaciment o fer accessible el recorregut per a tothom. Per tot plegat no ha volgut posar una data d’inici a les visites lliures amb les quals es vol “augmentar la capacitat d’accés” al jaciment. La proposta és només una de les accions del Pla director d’El Born CCM, que vol consolidar aquest espai com la institució memorial de Barcelona.

Canvis en la senyalització

Montserrat Iniesta ha plantejat també la necessitat de modificar la cartelleria que hi ha al voltant del jaciment per explicar millor què vol dir i que els visitants entenguin el significat d’aquest espai. La directora d’El Born CCM ha dit que cal lligar millor el jaciment amb l’exposició permanent sobre la Barcelona del 1700. Iniesta ha alertat que aquesta mostra té cada vegada menys visitants, i que s’ha de planificar bé la inversió perquè l’equipament sigui més eficient.