Escolta aquesta notícia

La Fundació Mapfre revisa la trajectòria del fotògraf nord-americà Edward Weston al centre de fotografia KBr, amb una exposició antològica. S’hi agrupen prop de dues-centes imatges organitzades en set seccions, que testimonien que el fotògraf va explorar una diversitat de gèneres. La seva mirada singular el converteix en una de les figures destacades de la fotografia internacional. L’exposició es pot veure fins al 31 d’agost.

La mirada fotogràfica en Weston

Sergio Mah, comissari de l’exposició destaca l’estil personalíssim de l’autor: “Una mirada sobria i de gran contenció estilística que procura combinar la representació realista amb una sensibilitat poètica“.

Aquesta imatge del 1936 és una de les més conegudes d’Edward Weston

Per Sergio Mah, Weston és capaç de transformar allò que fotografia a través de la seva depurada tècnica. Destaca que, per Weston “l’art del fotògraf és la capacitat d’utilitzar l’enquadrament, la tècnica fotogràfica, el control de la llum, i les ombres, per reconfigurar el tema“.

Una diversitat de gèneres fotogràfics

El fotògraf nord-americà va explorar una diversitat de gèneres, especialment arran d’un viatge a Mèxic. Li va interessar tant l’arquitectura com les natures mortes, el nu o el retrat, en els quals sempre hi va plasmar la seva mirada personal. De fet, va ser pioner en l’ús d’un estil fotogràfic modern i les seves imatges en blanc i negre destaquen pel detall i la nitidesa

Sèrie de retrats que es poden veure a l’exposició

La naturalesa va ser el seu darrer gran tema

Edward Weston va trobar en la naturalesa el darrer tema de la seva obra. Com explica Mah, “s’hi va aproximar fent èmfasi en els petits detalls que descobria en els seus passejos per Point Lobos, a Califòrnia“.

Vista de l’exposició, amb fotografies sobre naturalesa

Al costat de les fotografies, els visitants també tenen a l’abast diversos materials documentals.