Aquest metratge britànic que analitza el paper del gest en la lluita política es projecta a l'entrada de la mostra. També britànica és aquesta cinta, collage d'imatges de documental que mostren rituals de ball de diverses cultures juvenils de classe treballadora del nord d'Anglaterra, des de l'eclosió del Northern Soul als 70 fins al fenomen casual dels 80. SABEL GAVALDÓN, comissari de l'exposició "El que vaig fer va ser començar a investigar artistes que ells mateixos són investigadors, són historiadors, d'alguna manera...I el que fem és explorar formes de gestualitat relacionades amb minories polítiques, amb formes de resistència, amb subcultures." El col·lectiu nord-americà Ultra-red també ha investigat un altre grup minoritari o alternatiu. SABEL GAVALDÓN, comissari de l'exposició "És la comunitat 'house ballroom', que és una comunitat, sobretot, formada per homosexuals, transsexuals, bisexuals negres hispans al Harlem de Nova York. I que el que fan és agrupar-se en famílies i produir formes de ball competitives... una cultura si vols subordinada, als marges altra vegada..." I per als més atrevits, aquesta instal·lació del mexicà resident a Barcelona Erik Beltrán, amb la qual poden provar de seguir la notació que hi ha a terra per ballar la sarabanda, una dansa tradicional centroamericana de la qual es va apropiar la noblesa francesa al segle XVIII. La mostra forma part del projecte Barcelona Producció, que des de fa sis edicions esperona el desenvolupament de les arts audiovisuals a Barcelona.