L’embalatge de la marca de torrons El Lobo ha estat reconeguda amb un dels Premis Laus 2020, que s’han atorgat aquest dijous. El jurat ha valorat la “complexitat i dedicació que implica el redisseny de marques de llarga tradició”. També ha tingut en compte la innovació de la marca en el disseny del producte que es ven en el supermercat.

La tipografia “perfecta i meticulosa” de ‘Vogue’

La tipografia Nostalgia de la revista ‘Vogue España’ també ha estat reconeguda pel jurat. Considera que la lletra de la revista de moda és “perfecta, meticulosa i delicada”, ja que s’adapta a les necessitats “formals i editorials” de la publicació i celebra les tendències del moviment artístic art-decó.

 

Els Premis Laus (impulsats per l’Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics de FAD) compleixen aquest 2020 les 50 edicions. En total, han resultat premiats 346 projectes: cinc Grand Laus, un Young Talent, 34 Laus d’Or, 85 Laus de Plata i 217 Laus de Bronze i quatre Laus Aporta, dos professionals i dos estudiants.

La 50a edició, la primera en línia

A més d’El Lobo i ‘Vogue España’, també ha estat guardonat el dissenyador America Sanchez. Ha obtingut un Laus d’Honor per la seva aportació a la definició de la professió i la docència i per contribuir a crear un “imaginari emblemàtic” per a Barcelona. També se n’ha valorat la dedicació a la cultura gràfica de país. L’obra de Sanchez ha estat reconeguda en altres edicions dels Premis Laus.

D’altra banda el Grup Tragaluz ha rebut el premi de la categoria Laus Empreses i Entitats 2020 per la seva vinculació amb el disseny gràfic, d’interiors i el mobiliari, un guardó que també reconeix la vinculació del grup amb professionals com Peret, Pepe Cortés, Javier Mariscal o Sandra Tarruella.

La 50a edició dels Premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual s’ha celebrat en línia per adaptar-se a la crisi derivada del coronavirus.