Escolta aquesta notícia
El TNC presenta la temporada 2026-27 com un homenatge a Barcelona | arts escèniques, Teatre Nacional de Catalunya, TNCAfegeix betevé com a font preferida

Aquest matí s’ha presentat la programació del Teatre Nacional de Catalunya per a la temporada que ve, la darrera amb Carme Portaceli al capdavant de la institució. Per acomiadar-se del TNC, la directora proposa un passeig per la història de “la nostra estimada i esquerpa Barcelona”, en què hi haurà lloc per a Mercè Rodoreda i Carmen Laforet, però també per a les inquietuds de la ciutat contemporània.

De Sílvia Pérez Cruz a Angelica Liddell

La temporada 2026-2027 del TNC arrencarà el 19 de setembre amb el concert Repetir, repetir, repetir, en què Sílvia Pérez Cruz es retrobarà amb el quintet amb qui, fa una dècada, va gravar el disc Vestida de nit. L’actuació de Pérez Cruz donarà el tret de sortida a una programació en què hi haurà lloc per a noms consagrats de l’escena catalana com Josep Maria Miró, que hi presentarà El cadell a partir del 30 de setembre; Josep Maria Mestres, que adaptarà Bertolt Brecht amb La mare coratge i els seus fills, o l’Agrupación Señor Serrano, que torna al seu personal univers teatral amb L’allau.

En l’apartat familiar, tindrem el clown Txema Muñoz amb Gota, la companyia de circ Eunoia Kolektiva amb Tenet i els Eléctrico 28 amb The Frame. Entre els altres plats forts hi haurà El meu clàssic, l’aportació de la companyia Indie Gest al Festival Clàssics que acull el TNC; el retorn de La tercera fuga, el gran èxit de Victoria Szpunberg, i 00:01. La creación, amb què Angélica Liddell tancarà la temporada.

TNC

Roda de premsa de presentació de la temporada

La Barcelona d’ahir i d’avui

Quan va agafar la direcció del TNC, Carme Portaceli ja ho va tenir clar: la darrera temporada, la dedicaria a Barcelona que, per ella, ha estat sempre la ciutat dels seus somnis. En la passejada que ens proposa per la ciutat, hi trobarem noms tan reconeixibles com els de Mercè Rodoreda, de qui s’adapta L’hostal de les tres camèlies; Montserrat Roig, amb Roig i violeta, o Carmen Laforet i el seu clàssic immortal Nada (o Res).

Al seu costat, propostes sobre la Barcelona més contemporània com La ràbia, que planteja una reflexió sobre el retorn de l’odi i la xenofòbia entre les noves generacions; 450 Volts, sobre la memòria terrible de la comissaria de la via Laietana, o el cicle 365 dones l’any, que homenatja l’activista barcelonina Custodia Moreno.

Noms internacionals, al TNC

A més de l’escena nacional i estatal, la temporada 2026-2027 del TNC s’omplirà de les veus i els idiomes que poblen el Mediterrani. De França, Marcial di Fonzo Bo porta Songe, que barreja el Somni d’una nit d’estiu, de William Shakespeare, amb la Comedia sin título, de Federico García Lorca. De l’Orient Mitjà, la tercera edició del Barcelona Calling… se centrarà en dramaturgues de països com l’Iran, Egipte, Síria, el Líban o Palestina. També del Líban, la companyia Zoukak presentarà Els ocells ens salvaran. Apunts per a una etapa itinerant, una producció del TNC. I una mica més amunt de la riba mediterrània, de Bèlgica podrem veure Barber shop chronicles, del nigerià Inua Ellams.