L’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) encara està avaluant quina pot ser la millor solució per mirar de no perjudicar els espectadors que es poden veure afectats per aquesta reducció del 70 % d’aforament a les sales de teatre. L’opció principal, ara per ara, depèn de la bona voluntat del públic i que vulgui canviar la data de la seva entrada.

“Ens ho juguem a cara o creu?”

El vicepresident d’ADETCA, Toni Albaladejo, es mostra molt preocupat per aquestes noves restriccions. “És gravíssim, primer perquè no sabem com triar el públic que sí que anirà a les funcions, que estan al 100 %, i el que no hi anirà. En principi se’ls demanarà si volen moure la reserva a una altra data“. Albaladejo assegura que, a hores d’ara, encara estan avaluant quina ha de ser la millor solució per no afectar greument els espectadors. “Ens ho juguem a cara o creu?, és tan bèstia com això!”.

No sabem com triar el públic que sí que anirà a les funcions i el que no hi anirà
Toni Albaladejo, vicepresident d’ADETCA

En la majoria dels casos, els teatres compten amb la bona voluntat i la comprensió del seu públic però en dates assenyalades, com ara la de Cap d’Any, serà més complicat reduir l’aforament de la sala. “La gent que ha comprat l’entrada per a Cap d’Any ho fa per celebrar amb nosaltres l’entrada d’any, aquests seran més difícils de convèncer”.

Les companyies i productores, desbordades

El vicepresident d’ADETCA assenyala que, per aquestes dates, ja tenien l’aforament complet al 100 % però encara és d’hora per avaluar les pèrdues que els ocasionaran les noves restriccions. No saben si el públic acceptarà el canvi de data. Sobre aquest punt Albaladejo apunta que “us podeu imaginar la dificultat que comporta trucar a milers de persones i que, amablement, es vulguin canviar de dia? Això implica una despesa descomunal per part dels teatres i d’esforços d’empatia per part del públic“.

Això implica una despesa descomunal per part dels teatres
Toni Albaladejo, vicepresident d’ADETCA

Anna Rosa Cisquella, directora de Dagoll Dagom, es queixa precisament de la quantitat de feina que les restriccions els estan ocasionant: “És una feinada, amb totes les entrades venudes, a veure què fas, has de convèncer la gent per si la volen canviar per un altre dia. Vol una atenció gairebé individualitzada de gent que massivament t’ha comprat”.

Meri Notario, responsable del petit Teatre Akadèmia, a tocar de la plaça de Francesc Macià, també és pessimista. Notario denuncia que “al final un teatre amb unes dimensions petites necessita vendre el 100 % de l’aforament. Quedar-te sense aquest 30 % és com si ens traguessin l’aire, d’aquí ve que necessitem de nou aquestes ajudes que van sortir en el seu moment“.

Quedar-te sense aquest 30 % és com si ens traguessin l’aire, d’aquí ve que necessitem de nou aquestes ajudes que van sortir en el seu moment
Meri Notario, gerent del Teatre Akadèmia