El Teatre Lliure obre les portes a espectacles poc convencionals amb Katharsis, un cicle que té lloc a l’equipament de Montjuïc entre el 22 i 31 de gener. La idea és buscar públics nous amb set muntatges que eixamplen el concepte d’arts escèniques.

El que ha encetat el cicle n’és un exemple. ‘Hybridation’, del francès Olivier de Sagazan, és una performance en què dos personatges estan en permanent i inquietant mutació. I és que tots dos creen en directe nombroses màscares de fang en els seus rostres. De Sagazan és biòleg i s’ha dedicat molt de temps a l’escultura. Una performance que puntualment va oferir en una galeria li va descobrir possibilitats que no trobava amb l’escultura.

Katharsis, als marges del teatre

L’escena local del cicle està representada per ‘El candidat’, de Marc Villanueva. Es tracta d’un joc de taula sobre el poder polític en què 28 espectadors esdevenen jugadors que adopten els papers de periodistes, empresaris o polítics com Santiago Abascal o Pablo Iglesias.

Sorprenent la presència d’una ‘Batalla de galls’ (31 de gener), competició entre rapers que improvisen rimes per derrotar els contrincants. Una altra de les propostes és ‘Oblivion’ (23 i 24 de gener), una instal·lació escènica de la belga Sarah Vanhee feta amb deixalles que convida a reflexionar sobre la sostenibilitat.

Excepte la batalla de galls, els espectacles fan només dues funcions.