La Setmana del Llibre en Català tanca portes amb un èxit absolut d’assistència i vendes. Un fet que, segons els organitzadors, demostra la fortalesa de la fira. “Creiem que ha estat la millor Setmana de la història” ha sentenciat Joan Sala, president de la Setmana del Llibre en Català. I és que aquests dies, ni la pluja ha acovardit els visitants de la fira.

Han estat molts els barcelonins que no han deixat escapar l’oportunitat de perdre’s entre volums. I enmig de lectures ràpides i compravendes, també han tingut estona per a les activitats. Aquest any se n’han programat 265 i 350 autors que escriuen en català han passat per la Setmana.

En aquesta 36a edició, la fira s’ha convertit en el certamen més gran de llibres en català perquè cap volum no està repetit en dos estands i això ha permès gaudir de més oferta. En total, hi han anat 210 expositors, un 25 % més que l’any passat, i s’hi han pogut trobar més de 250 novetats.

A més, aquesta edició ha suposat una gran oportunitat per a les editorials més petites. I és que, com ja es fa ver en l’edició anterior, i gràcies a la col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, 18 editors i agents literaris de 16 països diferents s’han apropat fins a la fira per conèixer més sobre la literatura catalana i han mantingut 425 reunions amb editors catalans.

D’aquesta manera, els organitzadors asseguren que s’han complert els seus principals objectius, com ara donar visibilitat als llibres, revistes i publicacions periòdiques en català; teixir complicitats amb el públic, i col·laborar estretament amb les biblioteques públiques i les entitats culturals per avançar en el foment de la lectura en català i en la creació de nous lectors. D’aquesta manera, asseguren que ha esdevingut “la gran manifestació de la potència de l’empresa editorial en català”.