The Otis Redding Show ha estat l’encarregat de clausurar la cinquena edició de Curtcircuit. Prop de 600 persones han vibrat aquest divendres amb un espectacle de soul ple d’energia a la Sala Bikini. Amb aquest, s’han fet prop de 40 concerts que han aplegat més de 10.000 assistents. L’organització del circuit creu que ha aconseguit el format perfecte per acostar l’escena local i emergent catalana, però es posa com a repte augmentar encara més la presència femenina a la seva graella de cara a futures edicions.

Les millors veus del soul i del funk han homenatjat Otis Redding just quan s’arriba al 50è aniversari de la seva tràgica mort en un accident d’avió als 26 anys. Per fer-ho, prop d’una quinzena d’artistes de l’escena soul de Barcelona s’han agrupat en el The Otis Redding Show. Entre el repertori que s’ha tocat aquest dissabte s’hi troben temes emblemàtics del rei del soul (títol que comparteix amb Sam Cooke) i cançons que mai va arribar a tocar en directe. Tot i això, en tota la nit no s’ha sentit la seva obra més coneguda: ‘On the Dock of the Bay’. El director musical de l’espectacle, Lalo Lòpez, justifica aquesta decisió argumentant que es tracta d’una cançó “perfecta i quasi intocable”.

Curtcircuit ha tancat amb aquest concert la cinquena edició d’un festival que es consolida com a plataforma per a grups emergents i que promociona l’escena local barcelonina i catalana. Durant aquesta temporada s’han programat més de 40 concerts en 11 localitats diferents que han aplegat més de 10.000 assistents. Carmen Zapata, directora del cicle itinerant, celebra l’èxit d’aquesta edició, però reconeix que ja està pensant en un gran repte per al Curtcircuit 2018: “Posar un èmfasi especial a veure i programar el que fan les dones a l’escena musical”. En aquesta última edició, més d’un 40 % de bandes tenien presència femenina. Això sí, aquesta dada engloba tant les bandes totalment femenines com en les que només un dels components és una dona.