Quatre escalons sota la Sagrada Família és on trobem el taller d'escultura... S'hi respira un aire zen... El japonès Etsuro Sotoo i el seu equip treballen, entre d'altres, a les portes que ornamentaran la façana del Naixement. La primera, de set metres d'altura i tres d'amplada, es va col·locar fa només uns dies. Tres tones de bronze que representen fulles d'heura i insectes, uns motius que ja inspiraven Gaudí. ETSURO SOTOO, escultor "Gaudí siempre obserbava la naturaleza. Hemos colocado caracoles, símbolo de paciencia; el hiedro, que llena la mayor parte, obediencia. Pues con la observación, la paciencia y la obedencia, ya tenemos puerta." Sotoo preveu col·locar la següent porta abans de Nadal. Les altres dues tiraran més cap al blau i al rosa. Tots aquests colors no són pintats sinó que s'obtenen a partir de l'oxidació del metall. SHIHO OHTAKE, escultora "Podemos cambiar la forma de la Sagrada Familia, esto es mucha responsabilidad. Siempre hay que pensar en ello, pero si pensamos demasiado, no podemos trabajar con libertad." L'escultor va prendre la llibertat de canviar de religió quan va decidir dedicar la seva vida a la construcció del temple, ara fa més de 35 anys. "Entrar aquí, antes, era casa de otro, pero después de convertirme, es mi casa. Hay que mirar donde miraba Gaudí, tengo que estar donde estaba Gaudí, y es el catolicismo." Tot i això, l'escultor no ha perdut el sentit de l'humor i fa acudits amb els turistes, els primers admiradors de la seva obra.

Les portes de la Sagrada Família es cuinen al taller d’Etsuro Sotoo, un escultor japonès que es va enamorar del temple de Gaudí quan va visitar Barcelona, l’any 1978.  En aquesta tasca l’acompanya l’artista Shiho Otaké, que va venir del Japó fa quatre anys amb l’objectiu de participar en la construcció del temple.

Sotoo calcula que la segona porta es podrà instal·lar abans de Nadal i les dues restants es col·locaran abans de2016. A diferència de la primera porta, en què predomina el color verd, en les altres dues tindran protagonisme el blau i el rosa. Els colors no s’aconsegueixen amb la pintura sinó que s’obtenen amb l’oxidació del metall. Segons l’escultor japonès, quan les portes estiguin instal·lades, des de dins es podran contemplar com una obra sencera.