Es calcula que el surf mou anualment prop de dos milions d’euros a Europa

. Una indústria en què ha entrat amb força el mercat espanyol, que ha experimentat un boom en els darrers 15 anys. Són algunes de les dades que expliquen perquè aquesta disciplina esportiva té cada vegada és esdeveniments paral·lels a la competició, com la tercera edició del Surfcity Festival. La directora del certamen, Idyl Criado, ha explicat que “Barcelona és la capital europea del surf, no tant per les onades que té, sinó per l’activitat cultural i econòmica que gira al voltant del surf“. Així, no és estrany que la Fabra i Coats de Sant Andreu s’hagi omplert aquest dissabte de curiosos i amants del surf, atrets per una programació molt variada.

Unes de les activitats amb més èxit, ha estat el muntatge de Kiwi Bravo, que pretén reproduir la sensació que viuen els surfistes en topar amb una onada de cara. Però qui s’ha apropat al recinte fabril ha pogut gaudir, també, d’altres activitats com veure “in situ” la construcció d’una taula de surf. Un dels que ha impartit aquesta demostració, en Dídac Piquer, ha explicat que “la taula ideal és aquella que es fa a mida, tal com abans es feien els vestits a mida al sastre“. En el cas de Piquer, explica, creen taules “fent servir tècniques pròpies dels anys cinquanta o seixanta, tot i que també fem servir metodologies actuals i materials innovadors”.

A banda, el festival Surfcity ha organitzat també un mercat de productes artesans i una exposició de fotografies d’una quarantena d’artistes. A l’exterior, l’oferta ha consistit en una pista de patinatge, adient per a aquells que, a falta de taula, aigua i onades, han volgut fer surf igualment.