Nit de gala al Teatre Victòria. Cares conegudes de la professió, algunes d'implicades en els muntatges de 1988 i 2004, com Àngels Gonyalons, Carlos Gramaje, Nina o Elena Gadel. La funció va començar amb un homenatge a l'escenògraf Isidre Prunés, l'artífex del vaixell de 'Mar i cel', traspassat el mes de juliol. A Dagoll Dagom han llançat la casa per la finestra amb una producció destinada a ser una de les campanades de la present temporada. El disseny d'audiovisuals, a càrrec de Joan Rodón i Emilio Valenzuela, és potser el gran salt respecte als anteriors muntatges... però l'emblemàtic vaixell també incorpora nous enginys per desplaçar-se. JOAN LLUÍS BOZZO, director escènic "Donar espectacle, això és el que a nosaltres ens agrada fer. Provocar l'espectacularitat. No de forma gratuïta, sinó al servei d'una història." Escenes rodades, imatges generades en tres dimensions i un sistema de so 'surround' per embolcallar l'espectador, converteixen aquest 'Mar i cel' en el més hi-tech, amb una inversió de mig milió d'euros. La companyia va permetre gravar imatges només de les tres primeres escenes. A la mitja part, les sensacions eren molt bones. "Espectacular. Això del 3D és magnífic, una cosa molt diferent i molt maca." "El que em va arribar llavors, que era emoció... l'emoció dels pirates, del vaixell... això hi és." Per amortitzar la inversió la companyia calcula que 'Mar i cel' ha de fer funcions, com a mínim, fins Setmana Santa. Però dades com la de les 40.000 reserves, només d'escolars, són més que esperançadores.