
(ACN) El Centre d’Arts Santa Mònica convoca 21 beques de 9.200 euros cadascuna per a creadors interessats a desenvolupar recerques i prototips experimentals en mediació artística en residència durant 11 mesos al seu centre. El termini per presentar-s’hi s’ha obert aquest dimecres i es tanca el dijous 10 d’abril.
Les beques s’estructuren en set gremis, que van des de la recerca en mediació participativa fins a la recerca en mediació gastronòmica, passant per la recerca en mediació digital o comunicacional, entre d’altres.
El programa Les Mòniques té com a objectiu promoure el desenvolupament de prototips de dispositius de mediació artística que explorin diversos tipus de formats per obrir els continguts, discursos i preguntes que planteja el centre d’arts a públics diversos. Les residències artístiques s’entenen com a estades temporals d’11 mesos, de l’1 de setembre del 2025 al 31 de juliol del 2026, al Santa Mònica.
Una experiència de treball en un espai compartit
Segons indica el Departament de Cultura, aquest model implica una experiència de treball en un espai compartit per propiciar l’intercanvi de coneixement i la dimensió col·lectiva dels processos de recerca.
El grup de residents té una bossa de producció per al desenvolupament dels prototips així com un seguiment de l’estada i dels processos de recerca per part de la direcció i l’equip tècnic del centre.