CARLES SANTAMARIA, director del Saló del Còmic de Barcelona "La gent ha pogut gaudir del saló sense cap mena d'estretor, ha pogut gaudir dels espais oberts. Per tant, el balanç que fem és molt positiu. I una coincidència important dels expositors és que han augmentat les vendes respecte als dos últims anys. S'ha tornat als nivells del 2010-2011."

Un total de 106.000 persones han passat per la 32a edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona. L’empresa organitzadora, FICOMIC, s’ha mostrat molt satisfeta per la gran participació de públic durant els quatre dies que ha durat la fira, que, enguany, ha batut rècord d’espai amb 32.000 metres quadrats.

Segons ha explicat el director del Saló del Còmic, Carles Santamaria, les vendes dels expositors d’aquest any han repuntat i s’han equiparat als nivells de l’any 2011.

L’edició del Saló del Còmic més bèl·lica, en estar dedicada als còmics de guerra, ha estat tot un èxit. Les protagonistes han estat les vinyetes bèl·liques amb una gran exposició titulada “Còmics en guerra”, en la qual es podia contemplar fins a 554 il·lustracions, entre elles, algunes de dibuixades per presoners de camps de concentració.

A més de retre tribut a la vinyeta bèl·lica, aquesta edició del Saló del Còmic ha celebrat els aniversaris de Batman, Llobató i Popeye, amb exposicions centrades en aquests personatges. L’humor gràfic ha estat una vegada més present mitjançant l’exposició “Pel dret a somriure”. L’apartat expositiu ha estat centrat en les mostres dedicades als guanyadors de la passada edició del Saló: Purita Campos, Miguelanxo Prado, Oriol Hernández i el fanzín ‘Adobo’.