Per aquest nou espai del Primavera Sound al centre de la ciutat hi passaran artistes com Saint Etienne, Melvine, Harvey Milk, Yann Tiersen o Nacho Vegas, entre d’altres. Els responsables del festival han explicat aquest dilluns que en la propera edició augmentarà el pressupost en un 8% (un total de 7.540.000 euros) i també s’ampliarà l’espai de concerts un 15%, tot i que la previsió de públic es manté en unes 40.000 persones al dia.

A banda dels caps de cartells ja confirmats, com ara The Cure, Franz Ferdinanz, Björk, Wilco, The XX i Death Cub for Cutie, el festival també donarà cabuda aquest any al metal nord-americà.

Aquest any la novetat més important és l’aposta pel recinte de l’Arc de Triomf, on se celebraran els concerts d’apertura i clausura del festival entre les 18 h i la mitjanit. S’ha optat per situar un nou escenari en aquest espai perquè l’any passat, en un intent de tornar als orígens, es va elegir el Poble Espanyol. La direcció del festival, però, ha reconegut que el recinte se’ls va quedar petit.

L’objectiu d’enguany és que tota la ciutat visqui el Primavera, fet que es reforçarà amb concerts en parcs i bars, i una exposició de cartells musicals a La Virreina Centre de la Imatge. Els dies centrals, però, l’activitat se centrarà al Fòrum, on actuaran més de 200 artistes ja confirmats; entre els quals The Drums, Neon Indian, Kings of Convenience, Afrocubism, Archers of Love, Codeine o Real State, entre d’altres.

Al marge dels concerts, el festival repetirà el fòrum dedicat als professionals de la música, el PrimaveraPro, que en la primera edició de l’any passat va convocar 1.100 assistents (el 60% dels quals internacionals) i també es repetirà el Minimúsica, destinat als més petits.

L’Ajuntament col·laborarà amb 125.000 euros per al certamen, mentre que la Generalitat, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals, aportarà 130.000 euros destinats, íntegrament, al PrimaveraPro.

Divendres es coneixerà el cartell ja per dies, i es posaran a la venda les entrades independents. De moment, però, ja s’han venut 16.500 abonaments, un 10% més que l’any passat.