Escolta aquesta notícia

El responsable del pòdcast de cinema de betevé, Roger Granel, visita cada 15 dies el betevé directe per presentar l’actualitat cinematogràfica. En aquesta ocasió ha començat celebrant la notable presència de pel·lícules catalanes als Premis Feroz, en què Casa en flames ha obtingut tres guardons i El 47, un. Granel es pregunta què passarà als imminents Premis Goya, en què la cinta de Marcel Barrena supera en nominacions la de Dani de la Orden: 14 i vuit respectivament.

Un film amb moltes nominacions, en aquest cas als Oscars, és Emilia, amb 13. Però, tot i que és el que més en té, Granel creu que li pot fer ombra The brutalist (del director Brady Corbet), que precisament acaba d’aterrar a la cartellera barcelonina i està nominada en 10 categories. Granel la qualifica de monumental, “amb un gran Adrien Brody“. Tracta sobre un arquitecte de renom que arriba als EUA fugint de la Segona Guerra Mundial i malda per recuperar el prestigi perdut. El guió està basat en diverses històries reals.

Altres estrenes

Altres estrenes recents són El profesor de esgrima, de Vincent Pérez, ambientada en el París del segle XIX i sobre una feminista avant la lettre que aprèn esgrima per defensar el seu honor; i l’espanyola Miocardio, de José Manuel Carrasco, una pel·lícula sobre relacions de parella que comença com una comèdia però acaba en un altre to. Granel destaca les bones interpretacions de Marina Salas i Vito Sanz.

Granel s’ha referit també a la tailandesa Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela i a dues pel·lícules d’animació per a adults: la letona Flow, un mundo que salvar i l’australiana Mary and Max. La primera, sobre un gat que vol salvar un món inundat i la segona, sobre l’amistat epistolar entre un home de 40 anys i una nena de vuit.

De les properes estrenes n’ha destacat l’alemanya 5 de setembre, de Tim Fehlbaum, una cinta alemanya que situa l’acció als JJOO de Múnic del 1972, en què un grup palestí va segrestar 11 atletes israelians. Està narrada des del punt de vista d’un equip de periodistes de televisió que es veuen obligats a decidir què es pot mostrar i què no en antena.

També ha comentat les cintes A different man i La acompañante. La primera, dirigida per Aaron Schimberg, és una faula moral sobre la importància de l’aspecte físic. La segona, de Drew Hancock, una de terror “de to surrealista i amb molta sang”, segons Granel.

Comparteix a: