El 14 de desembre del 2020 comença una nova era de la revista ‘Rockdelux‘, degana de la premsa musical a l’estat espanyol. Al maig va anunciar que tancava, crònica d’una mort anunciada que la pandèmia va precipitar. Però sempre havia sonat certa música que situava la capçalera a l’òrbita del totpoderós Primavera Sound.

De fet, l’aliança amb el festival es remunta a la seva segona edició, al 2002, quan l’equip de ‘Rockdelux’ va esdevenir assessor del certamen. Des de llavors, la capçalera ha donat nom a un dels escenaris, que en els darrers anys ha estat el de l’Auditori del Fòrum.

Portada de la revista en format digital

Sota el paraigua Primavera Sound

En aquesta nova etapa Rockdelux és 100 % digital, amb continguts que es renoven diàriament. L’equip que l’elabora treballa a les oficines de Primavera Sound, al Poblenou. “Ens beneficiem del suport del festival pel que fa a comunicació, màrqueting i serveis informàtics”, explica Santi Carrillo, qui seguirà sent-ne el director editorial, amb Juan Cervera d’assessor.

“La majoria d’antics col·laboradors segueixen, però incorporem noves generacions per oferir mirades diferents”, comenta Carrillo. “La independència editorial no perilla. És una de les condicions que vam posar i que el Primavera Sound va acceptar”.

La independència de la revista no perilla”
Santi Carrillo, director editorial

Continguts nous

Hi haurà dues fonts d’ingressos, la subscripció (1 euro el primer mes, 3,99 a partir del segon i una modalitat anual per 40 euros) i els patrocinadors. “Hem pactat un patrocini no intrusiu, que no imposi ‘banners’ impossibles de tancar, molt emprenyadors”, afirma el director.

Hi ha novetats en els continguts. D’una banda, el mercat llatinoamericà passa a ser un dels objectius estratègics. “Periodistes de l’Argentina, Colòmbia o Mèxic faran les seves pròpies llistes discogràfiques. La influència que té actualment la música llatinoamericana en el ‘mainstream’ mundial és innegable”, apunta el periodista.

L’altra novetat és l’ampliació a continguts en àmbits que fins ara eren inèdits, com la moda o els videojocs. “Fins i tot hi tindran cabuda qüestions de gènere, de tecnologia o d’esports. Però sempre amb el rigor que ha guiat ‘Rockdelux'”. L’esquelet vertebrador seguirà sent, però, la música.