Mirada pròpia

La revista Altaïr Magazine, pionera en el periodisme de viatges des de 1979, ha tornat a entrar a les cases dels lectors. La revista es va deixar d’editar el maig de 2013 i aquest estiu s’ha transformat en un producte digital per adaptar-se als nous llenguatges. Per això, a més dels reportatges de text, la revista ha incorporat vídeos, documentals, àudios i, més endavant, també té previst introduir un programa de ràdio. El director, Pere Ortín, ha explicat que s’afegeixen continguts nous setmanalment i com a novetat s’ha creat una estratègia de difusió a les xarxes socials com Twitter i Facebook.

El magazín manté la marca d’un “reporterisme amb mirada pròpia” que s’allunya de la geografia turística clàssica, i busca “l’aposta pel talent local”, un dels aspectes més rellevants de la nova etapa. Aquesta idea es concreta amb col·laboracions amb periodistes, escriptors o documentalistes locals, que trenquen l’estereotip clàssic del “blanc occidental que viatja i explica el món al lector”, afirma Ortín.

Aposta per Amèrica Llatina

L’eix vertebrador del magazín és la secció 360 graus que, en aquesta primera edició, s’ha dedicat a Mèxic. L’objectiu d’aquest reportatge central és “mirar el territori des de tots els angles possibles”, explica Ortín, i donar una visió molt concreta de la realitat. Després d’aprofundir amb el país de l’Amèrica Central, la revista recorrerà Sardenya i Dakar i té la voluntat d’apostar per Amèrica Llatina. En aquesta primera ocasió, han comptat amb la col·laboració, per exemple, de l’escriptor mexicà Juan Villoro, la reconeguda periodista mexicana Marcela Turati o els creadors audiovisuals Tinta.Tv. A més del reportatge, la revista té la secció Pasos és un espai de reflexió i creativitat que inclou contes, columnes d’opinió, còmic, assaig o novel·la. L’altre espai, Voces, és l’únic obert gratuïtament als lectors i aplega continguts digitals originals elaborats per autors de blogs i revistes.

Al capdavant de la redacció, que integra sis periodistes, hi ha Pep Bernadas, l’editor, i Pere Ortín, el director del magazín.