El Mercat de les Flors reposa ‘Rèquiem nocturn’, que ja va fer funcions durant el Grec. El director i coreògraf parla de ‘musical contemporani’ per definir aquest espectacle, exemple del gust per hibridar llenguatges del coreògraf. Hi ha dansa, però també molt de text, projeccions i música en directe.

Se suposa que és també un rèquiem personal de Faura, que ja va anunciar que és la seva darrera coreografia. “He tocat molts pals i a partir de cert moment em vaig ficar en això de la dansa, que és el més complicat. Però tinc ganes de fer cinema, ràdio i d’escriure. Ha arribat l’hora d’un adeu amistós amb la dansa”, afirma contundent.

Gran broma final

A la reestrena s’han sentit riures constants, i això ens parla del to d’aquest rèquiem. L’espectacle és la celebració d’un final. Es parla de la mort, de la precarietat laboral en el món de la dansa, però sempre traient ferro a tot plegat i amb un sarcasme gamberro.

Seguint la pauta d’un acte litúrgic, el muntatge s’estructura en tres capítols que els professionals de l’espectacle coneixen bé: audició, creació i funció (Faura hi afegeix el prefix de-funció). Paral·lelament, hi ha un homenatge a la pel·lícula ‘All that jazz’ de Bob Fosse. “És algú que passa revista a la seva vida d’excessos quan sap que tot s’acaba. Volia fer un exercici similar”, explica el coreògraf.

Hi ha 10 ballarins de diferents edats (la veterana Montse Colomer, per exemple), el duet Pere Jou-Aurora Bauzà servint banda sonora en directe i la participació de Francesc Orella (al Grec va ser Pere Arquillué), en el darrer tram, assumint el paper d’un Faura demiürg. Un comiat bromista.

En aquesta represa al Mercat de les Flors hi ha funcions del 5 al 7 i del 12 al 14 de febrer.