El responsable del pòdcast de cinema de betevé, Roger Granel, visita cada 15 dies el betevé directe per presentar l’actualitat cinematogràfica. Aquesta vegada, dos dies abans de la gran cita del cinema català: els Premis Gaudí. El periodista ha apostat per tres pel·lícules com a màximes candidates: El 47, amb rècord de nominacions, 18, i Casa en flames i Polvo serán, amb 14 nominacions cadascuna. Granel ha fet esment al primer Gaudí d’Honor per a un productor, Paco Poch.
Títols destacats
De la cartellera ha recomanat tres cintes ja estrenades: A real pain, Sing Sing i Desmontando un elefante. La primera, una comèdia àcida crítica amb cert turisme morbós que visita llocs clau de l’Holocaust, ve avalada per nombrosos premis als Sundance i als Globus d’Or. La segona, sobre un grup de presos que decideixen muntar una obra de teatre, tot i que d’argument recurrent, destaca per les interpretacions. Com les de la tercera, amb Emma Suárez en el paper d’una arquitecta de prestigi que torna a la rutina familiar després de passar dos mesos internada per un problema d’addicció a l’alcohol.
Les estrenes
De les estrenes de la setmana Granel ha escollit La semilla de la higuera sagrada, candidata alemanya als Oscars. Es tracta d’un thriller que poua en la lluita de les dones iranianes que desafien l’status quo del país asiàtic i que ha estat premiat a Canes, Sant Sebastià i els Globus d’Or. El periodista s’ha referit també a Babygirl, la darrera pel·lícula protagonitzada per Nicole Kidman, que encarna una alta executiva que s’embolica sentimentalment amb un becari.
