Júlia Peraire tenia 17 anys i Ramon Casas 39 quan es van conèixer l’any 1905. Ella era venedora de diaris i loteria pels carrers de Barcelona. Ell pertanyia a la burgesia. Tot i l’escàndol que va provocar en els cercles més benestants, la relació i el seu amor van prosperar. Fet que es plasma en la gran quantitat d’obres que sota el títol "Júlia el desig. Ramon Casas" es poden veure en aquesta exposició. Una exposició inèdita i única, de les obres que el pintor modernista va dedicar a la seva musa, una mostra que podreu veure al Cercle del Liceu fins a finals de juliol. IGNACIO GARCÍA-NIETO, president Cercle del Liceu "Júlia va ser una figura molt important per a Casas, primer va ser la seva musa, la seva model, la seva amant i finalment s'hi va casar, i va estar amb ella sempre. I a més es veu l'evolució, de quan era una musa, una amant en què hi ha quadros de molta sensualitat, i finalment es converteix en la seva dona. Casas era un burgés i llavors ell la va convertir en burgesa, és molt interessant veure l'evolució." La majoria d’aquestes obres provenen de cessions fetes pels mateixos socis i de col·leccions privades, per això moltes d'aquestes és el primer cop que es poden veure. L’exposició és també una oportunitat de visitar aquesta part menys coneguda de l'edifici: les sales privades del Cercle del Liceu, on a banda d'aquesta mostra s'hi pot visitar una sala que el mateix Ramon Casas va projectar expressament per a l'edifici, els primers anys del 1900, una mostra del concepte de dona avançada que tenia el pintor modernista, com demostren aquestes pintures de dones, algunes anònimes, que pengen de les seves parets.

“Júlia, el desig. Ramon Casas” és el títol explícit de l’exposició monogràfica sobre el que va ser el gran amor del pintor modernista, Júlia Peraire. Ella es va convertir en la seva musa quan es van conèixer i enamorar. Era l’any 1905 i Júlia Peraire llavors només 17 anys. Ell 39. Ella era venedora de diaris i de loteria pels carrers de Barcelona. Ell era un burgès. La seva relació va ser posada en dubte durant molts anys en els cercles benestants, però tot i això, de musa va passar a esposa. Del seu gran amor per ella, sorgeixen les pintures que s’exposen fins al 20 de juliol. Són provinents de col·leccions privades i d’alguns socis del Cercle del Liceu. Tots són retrats d’ella, en els seus diferents moments, des dels inicis de la relació, amb dibuixos més sensuals a l’etapa posterior, quan Júlia Peraire es converteix en la seva dona i comparteixen un espai més íntim.