(ACN) Quico Pi de la Serra, Maria del Mar Bonet, Joan Isaac, Marina Rossell, Albert Pla, Cesk Freixas i Borja Penalba són alguns dels històrics del cartell de la 30a edició del Barnasants, que se celebrarà del 24 de gener a l’1 de juny. L’encetarà el 24 de gener a L’Auditori Quico Pi de la Serra, repassant tota la seva carrera en un concert antològic, i el clourà l’1 de juny Borja Penalba a les Cotxeres de Sants, l’espai on va néixer el certamen fa tres dècades.

Consolidat com el festival dedicat a la cançó d’autor més important de l’estat espanyol, el Barnasants desplega un cartell exhaustiu amb un centenar d’actuacions, algunes de protagonitzades per artistes que ja van ser a la primera edició, com el mateix Pi de la Serra, Javier Ruibal, Lluís Pastor i Albert Pla. Tot i que Barcelona és l’epicentre del cicle, hi ha concerts a teatres, auditoris, sales de concert i espais culturals de bona part de Catalunya.

Celebracions i concerts de tribut

Maria del Mar Bonet commemorarà el concert que va oferir a l’Olympia de París fa 50 anys, Marina Rossell celebrarà cinc dècades de carrera i Joan Isaac estrenarà un treball acompanyat per l’actriu Carme Sansa. No hi manquen alguns concerts de tribut, com el de Verdcel a Raimon, Marcel Pich a Guillem d’Efak, Montse Castellà a Joan Baez, Gemma Humet a Violeta Parra, Enric Hernáez a Caetano Veloso i Chico Buarque, La Companyia Elèctrica Dharma al seu cofundador Josep Fortuny i Gerard Quintana a Bob Dylan reprenent l’espectacle Els miralls de Dylan.

També hi haurà concerts commemoratius com De Cap Manera Podrem Oblidar-te (dedicat a Aute), A Mikis Theodorakis i Viva Itàlia del Bella Ciao. A més, presentaran disc Anna Roig i Carles Belda, Pep Mirambell, Rafa Pons, Kike Ubieto i Mar Lage.

Comparteix a: