Cadascun d’aquests amfitrions ha triat el tema amb què volia centrar l’argument de l’activitat. Si bé “el gran tema és el dibuix“, als responsables dels tallers “els donem llibertat perquè triïn els seus temes“, explica Anna Guarro, cap de serveis educatius del Museu Picasso. De fet, Guarro apunta que “moltes vegades és l’actualitat la que inspira aquestes temàtiques“. I ho comprovem entrant a tres d’aquests tallers: en el primer que hem visitat, anomenat ‘Mileurismes’, l’artista plàstic Luis Bisbe explica que han volgut “que la gent faci un dibuix a sobre d’una superfície de mil euros” formada per monedes d’un o dos cèntims d’euro, “aplicant la tècnica del ‘frottage'”. Bisbe assegura que “la gràcia és que no puguis fer el dibuix que tens previst, i que la superfície de monedes te’l condicioni”, per explicar que els diners ens condicionen, però nosaltres a ells no.
El segon taller on hem entrat és el que coordina Juan Turu. L’eix vertebrador de la seva activitat, anomenada ‘Dibuix i text, una relació simbiòtica’, ha estat “donar una frase perquè la persona la il·lustri; la gràcia és veure com cada persona interpreta el mateix dibuix d’una manera, i com cada frase suggereix diferents dibuixos”.
Per últim, el darrer taller que hem visitat ha estat ‘La maleta refugiada’, a càrrec de Jacqueline Molnár i David Torrents. Ha consistit a donar als participants una maleta de cartró perquè hi dibuixessin allò que s’endurien si mai haguessin de deixar casa seva a corre-cuita, una clara al·lusió al drama dels refugiats. Per a la ocasió, cada participant ha dut posada en tot moment una armilla salvavides.
Cita consolidada
Amb cinc edicions a l’esquena, el Big Draw és una activitat orientada a commemorar la figura de Picasso, a qui es ret homenatge amb l’activitat que va marcar-li la vida: el dibuix. L’objectiu d’aquesta activitat és fomentar l’educació artística i promoure la lectura visual i el llenguatge de la il·lustració, com a eines d’aprenentatge, expressió i creació.